concept, direcție artistică
Smaranda Găbudeanu
Și-a început educația formală prin studii de actorie și mânuire de păpuși și marionete și a continuat cu dans contemporan și cu vizite în medii artistice diverse, lucrările ei având o perspectivă inter-disciplinară ce integrează diferite practici și abordări. Corpul se află în centrul activităților sale deopotrivă ca material și ca perspectivă din care investighează.
În lucrul individual și de grup își asumă o multitudine de roluri ce acoperă diverse aspecte ale producției de spectacol: dansator, actor, coregraf, precum și producător și curator.
Este fondator al organizației PETEC (www.petec.ro) și colaborator al Centrului Național al Dansului și al teatrelor Nottara, Creangă și Excelsior.
Alături de participarea în producții artistice, preocuparea ei principală o constituie explorarea de practici corporale și însușirea de tehnici somatice și de compoziție, preocupare ce a purtat-o prin festivaluri de contact improvisation și rezidențe, a dat naștere la laboratoare de cercetare artistică și cadre experimentale de spectacol.
dans
Svitlana Pashko (Sveta Bird)
Originară din Ucraina, din 2016 Svitlana Pashko este căsătorită și stabilită în România unde este activă ca dansator profesionist, performer, profesor de dans, coregraf, profesor și organizator diverse evenimente de contact improvisation. Este, de asemenea, terapeut de masaj certificat (Școala Chiang Mai, Thailanda), designer de modele (meșteșuguri din lut polimeric) și călător dedicat.
Sveta este dansator/actor in numeroase videoclipuri muzicale oficiale, filme de dans selectate la festivaluri de film de dans din țară (BIFF) și internaționale. Ea este organizator al Festivalului Internațional de Contact Improvisation din Ucraina în perioada 2009-2016, profesor și promotor al comunităților CI din Moscova (din 2008), Moscova (din 2012) și București (din 2016).
Alături de partenerul ei de viață și proiecte artistice, Daniel Dragoescu (Daniel Drago), este membru fondator Metamotion (un duo angajat in explorarea continuă a experienței umane în corp-minte-suflet prin diverse practici, cum ar fi dansul, contemplația, artele marțiale, qigong, ideokinesis, etc.). Cei doi țin clase și workshop-uri de contact improvisation, mișcare și contemplație dinamică și fac performance-uri în țară, Europa și Asia.
dans
Simona Dabija
A absolvit licența și master în coregrafie, finalizându-și studiile cu spectacolul de disertație intitulat ”De fapt_”, câștigător al Festvalului D butan-T din Sf. Gheorghe 2019.
Este membră în Asociaţia Delazero, o organizaţie închegată de un colectiv de artiști tineri, reuniți din domenii ale artelor spectacolului.
În prezent colaborează cu Teatrul Odeon, Linotip- Centrul Independent Coregrafic și colectivul Tangaj Dance în spectacole precum: ”Kafka”, ”Basma Curata”, ”2 femei”, ”Stabat Mater”, ”Daughters”,”Birdville”, ”Counterbody”, ”Aftertaste”.
La nivel artistic, lucrează cu principii de improvizație care să genereze o calitate a mișcării.
O interesează deconstrucția și disocierea mișcării corpului, variații ale vitezelor motrice și utilizarea tehnicilor de editare cinematografică transpuse în mișcarea corpului.
dans, coordonare de proiect
Laura Vlad
Practică și cercetează diferite forme de mișcare și dans, iar din 2016, de când a descoperit contact improvisation continua să exploreze acest domeniu ca formă principală de exprimare artistică și spațiu de joacă.
În ultimii ani s-a implicat în organizarea festivalului International Bucharest Contact Festival, în organizarea diferitelor ateliere de dans cu profesori naționali și internaționali, ghidează clase de contact improvisation, dans, mișcare conștientă pentru adulți și copii în România sau în Europa. În paralel cu contact improvisation practică și împărtășește din experiența ei de yoga, masaj, mindfulness, NLP.
Laura este pasionată să exploreze lumea, natura umana și mișcarea ca mod de exprimare dincolo de granițele culturale. Prin improvizație ea a luat legătura cu o formă de artă gata să accepte și să exprime realitatea sau să te ajute să observi structurile cu care operezi, o practică gata să dezbrace o parte din standarde, care poate vedea limitele și ritmul fiecăruia, care potențează individualitatea și creează conexiuni și ne încurajează să găsim modalități să lucrăm cu ceea ce este aici acum.
Ea studiază complexitatea corpul prin diferite practici pentru a avea o viziune de ansamblu asupra dezvoltării sale și crede că inteligența corporală este un potențial unde merită să depunem efort pentru a construi o relație.
Dans
Mădălina Dan
Este absolventă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” din București și a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală și Cinematografică din București – secţia coregrafie; tot la UNATC a absolvit și un master în scriere dramatică.
Din 1998 pînă în 2003 este membră a companiei de dans „Oleg Danovski” din Constanţa. În 2008 participă la programul de burse pentru dans contemporan „DanceWeb Scholarship” – Viena. Mădălina Dan a fost artistă invitată la Școala de Dans din cadrul Arizona State University şi artistă asociată a Centrului Naţional al Dansului Bucureşti în 2016.
A studiat în Berlin la HZT (Hochschulübergreifende Zentrum Tanz Berlin) la programul SoDA (Solo/Dance/Authorship). Lucrările sale au fost prezentate la Springdance Festival Utrecht, Balkan Dance Platform – Novi Sad, eXplore Dance Festival – București, Temps d’Images – Cluj, SouthBank Center & Chisenhale Dance Space – Londra, Fabrik Potsdam, Hebbel am Uffer – Berlin, TanzFabrik-Berlin, Tanzquartier Wien, Dance Theater Workshop – New York, Firkin Crane-Cork, Alta Theater – Praga, Art Stations Foundation – Poznan, Sophien Saale – Berlin, FFT Düsseldorf, Impulse Festival, Mulheim, Lyon Dance Biennale, Schauschpiel Leipzig, Hellerau – Dresda, Kaaitheater Bruxelles etc.
În 2015 a fost laureată a Premiilor CNDB 2015, pentru contribuţia sa în dans şi performance prin spectacole, ateliere, laboratoare de creaţie şi proiecte de mentorat.
În prezent lucrează cu artiști din București și Europa, locuind în București și Berlin și fiind preocupată de a coregrafia, a preda sau a performa.
dans, imagine
Benno Voorham
Artist, coregraf, profesor, dansator independent originar din Olanda, locuiește din 1995 în Stockholm. După ce a absolvit School for New Dance Development în 1986 în Amsterdam el a început să fie directorul artistic al propriilor lucrări și să colaboreze cu alți artiști în piese coregrafiate sau bazate pe arta improvizației, lucrările sale fiind apreciate și premiate internațional.
Lucrează în diferite locații în Europa cu artiști cu experiențe diferite iar în ultimii ani a coregrafiat numeroase piese cu și pentru grupuri de tineri. Împreună cu Sybrig Dokter a fondat în Stockholm LAVA-Dansproduktion, o asociației care operează internațional în vederea dezvoltării dansului și a lucrărilor artistice.
Atât în clasele pe care le ghidează cât și în arta performativă el este interesat să cerceteze potențialul creativ și narativ al corpului uman.
dans
Denis-Ștefan Bolborea
În 2013 a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică București, specializându-se în Artă Coregrafică. La gala de absolvire a obținut Premiul pentru cel mai bun interpret în lucrarea ”Ce a mai rămas”, producție care a câștigat ALT – Concurs Național de Coregrafie, ediția I și unde a prezentat lucrarea sa, Sound Alchemy, în care explorează relațiile dintre corp, sunet și emoție.
Ca performer, îmbină tehnicile de dans contemporan cu bagajul acumulat în experiențele de dans urban, totodată, fiind interesat de conexiunea dintre voce și corp, în explorările personale. Se dezvoltă în paralel ca solist vocal și beatboxer, și participă în diverse proiecte în care se plasează la intersecția dintre toate aceste roluri, încorporând un setup de live looping și procesoare vocale.
Din 2014 face parte din colectivul Tangaj Dance, coordonat de Simona Deaconescu, colaborând ca performer în producții precum: “Fabrica de vise”, “Birdville” (performer și sound-designer), “Counterbody”, “Sonder” (film scurt-metraj), “Aftertaste” (sound-designer).
În 2016 demarează inițiativa Indie Box, “o cutie cu proiecte independente”, alături de Alexandra Bălășoiu. Sub umbrela Indie Box lansează produsului coregrafic Singing Bodies' Trilogy, primul album a cappella, intitulat Portrait, în cadrul grupului vocal Blue Noise, în care suplinește rolul percuției și în 2019 colaborează cu A-C Leonte în cadrul proiectului I am You.
În prezent se află într-un proces de dezvoltare a platformei BLIP (Beatbox and Looping International Platform), urmând lansarea primului său EP, produs în întregime din voce si procesare digitală.
compoziție sonoră
Vlaicu Golcea
Absolvent al Academiei de Muzică Bucureşti – secţia Jazz – 1998 și Membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.
Cu o discografie de peste 30 de titluri editate în tară și în străinătate, plus o importantă prezență concertistică în majoritatea țărilor europene, compozitorul și performerul Vlaicu Golcea își desfășoară activitatea muzicală în diferite sectoare ale artelor sincretice: muzică de teatru, film documentar, lung și scurt metraj, animație,instalații multimedia, intervenții în spații publice și performance-uri.
A compus coloanele sonore la peste 100 de producții teatrale, în anul 2009 fiindu-i acordat premiul UNITER pentru muzică de teatru. În dansul contemporan semnează coloana sonoră și sound-designul la peste 20 de producții naționale și internaționale. În prezent compozitor şi aranjor, performer, sound designer, producător. Mai multe informații pe vlaicugolcea.ro
compoziție sonoră
Kinga Ötvös
Performer versatil și multidisciplinar, care activează în mai multe domenii, precum teatru, muzică, artă performativă, film.
Este licențiată a Departamentului de Canto şi Artele spectacolului muzical din cadrul Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj, absolvind ulterior și Universitatea Babeș-Bolyai din același oraș, cu licență în actorie. Paralel cu debutul studiilor începe o colaborare de 6 ani cu Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca, fiind angajată actualmente în trupa teatrului.
În egală măsură, interesul ei artistic își găsește un teren ultra-fertil și în zona independentă și underground, participând în proiecte care gravitează în jurul formelor non-ierarhice și experimentând cu echilibrul în a lucra în echipă (99,6%,Nocturnal Privacy, Rehearsing Proximity – sunt doar o parte dintre aceste proiecte). Vastul areal al experienței deja cumulate în aceste diferite zone crossover o recomandă ca o prezență ce aduce cu ea un arsenal caleidoscopic de materiale de lucru originale (și totodată neașteptate), generate de melanjul dintre vocea cântată (cu o paletă ce poate trece ușor de la belcanto la punk) mișcare scenică și arte vizuale integrate în structuri performative. Motivația personală în actorie și în artele performative este sondarea continuă a CUM să fii PREZENT/Ă într-un spațiu și mai ales chestionarea comunicării și a dinamicii dintre privitor și cel privit.
În plan curent, focusul ei artistic își ghidează explorările în găsirea unor cyber-extensii ale vocii și ale corpului prin și în actualele platforme de comunicare digitală.
imagine, montaj
Daniel Dragoescu
Performer, dansator, realizator de film, producător de muzică / DJ, fondator și instructor Metamotion. De asemenea, terapeut Thai masaj certificat (școala Chiang Mai, Thailanda), instructor QiGong, autor/eseist și fost profesor de limba engleză. Cel mai mult, un student constant și avid (an “eternal professional learner” cum îi place să spună).
Ca realizator de film, Daniel Drago a regizat și editat videoclipuri muzicale pentru artiști consacrați (inclusiv Zero Cult – Israel, Side Liner – Grecia, Xerxes, Klaus Lunde – Norvegia, Man of No Ego – Bulgaria, Subaqueous – SUA), este implicat în proiecte video la nivel internațional și creează poeme vizuale/filme scurte în care mișcarea și dansul sunt teme și/sau modalități de expresie centrale.
Ca sound designer si sound performer colaborează în proiecte de teatru, spectacole sau proiecte video internaționale.
Ca performer și dansator, îmbină diferite forme artistice (urban freestyle, contact improvisation, butoh, hiphop,) și colaborează cu teatre și cu grupuri teatrale. În prezent participă în diverse proiecte internaționale, predă și realizează spectacole și performance- uri de improvizație ca jumătate a duo-lui pe care îl alcătuiește alături de partenera sa în dans și viață – Svitlana Pashko (Sveta Bird).
imagine, montaj, producție
Răzvan Bumbeș
Cu o experiență de mai bine de 10 ani în producția de film, a lucrat cu diverse case importante de film din peisajul autohton, atât producții românești cât și coproducții europene.
Consideră că nu poți avea un rol decizional dacă nu ai noțiuni despre rolul fiecărei piese din angrenaj, astfel că a studiat, exersat și uneori profesat pe alte paliere: montaj, imagine, sunet.
A urmat cursuri de producție muzicală, imagine, fotografie, color grading, sunet. Răzvan participă la expoziții colective de fotografie în Lisabona, Sarajevo și în țară.
imagine, montaj, animație
Tania Cucoreanu
A urmat studiile Liceului de Coregrafie București și cele ale Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică București – secția coregrafie. În perioada universitară a descoperit arta cinematografică colaborând în diverse proiecte de film studențesc, iar după finalizarea studiilor, în 2009, a dezvoltat, împreună cu Andrei Ioniță, proiectul veiozaarte.ro, o platformă on-line, bazată pe conținut video, care documentează scena artistică și culturală din România. Din 2016 reprezintă casa de producție video VeiozaStudio.
A colaborat ca videograf în diverse proiecte culturale cu artiști precum: Gianina Cărbunariu, Bogdan Georgescu, Cosmin Manolescu și Mihai Mihalcea.
Bashbush
Bashbush nu este genul de actor cu care orice regizor ar visa să lucrez – capricios și contradictoriu, ciudat dar ”pisionat”. Însă, îndată ce blana sa se află în lumina reflectoarelor, gesturile unice ale acestui excentric interpret umplu privirile spectatorilor cu mirare, iar imprevizibilitatea sa devine CATalistul unei expresii ”miautentice”, fără compromis, pe care suntem întotdeauna recunoscători că am putut să o surprindem pe film.